Cosul de cumparaturi

Luni – Vineri: 9:00 – 18:00, Ne puteti suna la +40 767 116 427

Transport gratuit la comenzi peste 150 lei.

Tehnici de relaxare pentru vaperi Cum sa elimini stresul si sa te bucuri de viata

Tehnici de relaxare pentru vaperi – Cum sa elimini stresul si sa te bucuri de viata

Indiferent ca esti fumator sau nu, vaper sau la inceput de drum in aceasta directie, relaxarea este importanta atat pentru minte, cat si pentru corp.

Din fericire, exista multe tehnici de relaxare, insa, tu esti cel care stie cel mai bine ce i se potriveste, in functie de stilul de viata adoptat, plus alte principii personale.

Iti prezentam cateva dintre cele mai recomandate metode de relaxare pe care sa le ai in vedere, daca vrei sa schimbi un pic stilul de viata.

1. Tehnici de relaxare – Ce sport sa practici pentru a te relaxa

Desi exista o serie de controverse cu privire la fumatorii care nu pot practica diferite activitati sportive, lucrurile stau tocmai invers.

Potrivit studiilor in domeniu, atat fumatorii cat si cei care nu mai au acest obicei isi pot indrepta atentia catre diverse sporturi ca modalitati de relaxare, fara sa le fie teama de consecinte sau conceptii gresite.

Inotul, pilates-ul, artele martiale si jogging-ul pot fi excelente metode de relaxare, cu beneficii extraordinare pentru sanatate.

Starea de bine si pozitivismul, cresterea rezistentei cardio-pulmonare, stimularea circulatiei sangvine, dezvoltarea flexibilitatii, relaxarea tonusului si eliminarea stresului, iata doar cateva dintre avantajele practicarii activitatilor sportive de catre vaperi si nu numai.

Daca te intrebi cat de des ar trebui sa faci miscare, expertii au un raspuns cat se poate de clar: sunt suficiente macar 30 de minute, in fiecare zi.

Chiar daca ar putea suna ca un cliseu, lucrurile stau cat se poate de simplu in ceea ce priveste activitatile sportive ca metode de relaxare si nu numai.

In plus, sportul este cel care ofera un tonus exceptional, ajuta la eliminarea stresului si previne boli precum cele cardiovasculare.

Este stiut faptul ca sistemul imunitar poate fi sustinut cu ajutorul activitatillor sportive, a mersului pe jos au chiar al drumetiilor.

1.1 Metode de relaxare prin exercitiile de yoga

Yoga este o metoda potrivita de relaxare si desigur, meditatie. Practicarea exercitiilor de yoga este recomandata de specialistii in domeniu pentru o stare de sanatate mai buna, un tonus pozitiv si un stil de viata mult mai relaxat.

Daca esti nedumerit cu privire la practicarea exercitiilor de yoga ca vaper, ei bine poti sta linistit pentru ca aceasta metoda de relaxare este recomandata si in acest caz.

Stresul zilnic si rutina pot fi uitate cu ajutorul catorva tehnici de yoga pe care le poti adopta cu succes:

  • Pozitia razboincului sau Virabhadrasana ajuta la intinderea corecta a muschilor spatelui si picioarelor. Respiratia adanca in timp ce ai mainile ridicate deasupra capului si picioarele intinse pe rand este benefica pentru corp.
  • Pozitia copacului sau Vrksasana te ajuta la constientizarea echilibrului corporal. Palmele impreunate si unul din picioare indoite pe o coapsa pentru 30 de secunde sunt parte din aceasta pozitie de yoga.
  • Pozitia sfinxului sau Salamba Bhujangasana ajuta la relaxarea umerilor, coloanei  si pieptului. Aceasta este una dintre cele mai simple pozitii de yoga, cu ajutorul careia te poti relaxa pentru cateva minute bune.

Expertii recomanda yoga pentru beneficiile extraordinare pentru corp si minte, pentru a atinge o stare generala buna si o relaxare pe masura.

Pentru ca yoga presupune miscari lente, atentia si rabdarea sunt recomandate pentru acest stil de deosebit de relaxare.

1.2 Metode de relaxare chinezesti – ce este Qigong si cum te poate relaxa

Qigong (Qi – respiratie, fluid si energie, Gong – abilitate si munca, in chineza) imbina arta fericirii cu energia corpului pentru o relaxare de lunga durata.

Aceasta forma de meditatie isi are radacinile in China si presupune cultivarea vitalitatii, a sanatatii si evolutiei spirituale.

La fel ca yoga, exercitiile qigong sunt realizate cu ajutorul miscarilor lente, iar scopul final este acela de a te armoniza fizic, spiritual si psihic.

Qigong se practica de peste 5.000 de ani si se transmite din generatie in generatie in China, insa a luat amploare si in tarile europene.

In plus, aceasta metoda de relaxare si meditatie este des intalnita in spitalele din China unde bolnavii sunt tratati de diferite afectiuni.

Ca vaper poti fi initiat in tainele Qigong, daca esti in cautarea unei metode de relaxare si un stil de viata mai sanatos din punct de vedere fizic, mental si spiritual.

1.3 Metode de relaxarea cu ajutorul exercitiilor pilates

Exercitiile de pilates sunt tehnici de relaxare cu o lunga istorie in spate.

Germanul Joseph Pilates, cel care a inventat acest sport la jumatatea secolului XX, a plecat de la ideea de control a corpului, de aici si denumirea initiala de Contrology pentru acest tip de activitate sportiva.

Flexibilitatea, echilibrul, anduranta si coordonarea sunt strans legate de pilates, iar practicantii acestui sport au doar de castigat.

Pe langa antrenarea corpului, relaxarea mintii intra si ea in discutie, ceea ce face pilates o metoda excelenta de a conecta corpul cu mintea.

La fel ca pentru yoga sau qigong, exercitiile de respiratie sunt importante pentru relaxarea corecta a mintii.

In plus, incepatorii pot practica acasa exercitiile de pilates, cu ajutorul programelor dedicate oferite de specialistii in domeniu.

2. Tehnici de relaxare a creierului prin meditatie

Meditatia este recomandata pentru toti cei care sunt in cautare de liniste, armonie, sanatate si energie.

Reducerea stresului, a depresiei si anxietatii se poate realiza cu ajutorul meditatiei, care este la indemana oricui doreste sa afle tainele acestei metode remarcabile de relaxare.

Stima de sine si starea generala pot fi imbunatatite cu ajutorul meditatiei, astfel incat sa poti accesa o mai buna memorie si concentrare.

Exista multe tipuri de meditatie, iar acestea sunt adoptate in functie de starea de spirit.

De exemplu, meditatia budhista este cea in pozitia asezat sau lotus, si isi are radacinile in secolul V.

Practicantii trebuie sa se concentreze asupra respiratiei, sa isi goleasca mintea si sa se relaxeze cat mai mult cu putinta.

Practicile mindfulness capata proportii si la noi in tara si sunt recomandate pentru cei care doresc sa se relaxeze cat mai mult sau sa scape de depresie.

Potrivit cercetatorilor, tehnica mindfulness reduce cu succes nivelul de anxietate, stres si depresie pe termen lung, daca este practicata in mod frecvent.

Mai mult decat atat, aceasta tehnica de relaxare a creierului poate inlocui chiar medicatia sau mai exact pastilele antidepresive recomandate de medici persoanelor care se confrunta cu astfel de probleme.

Ca vaper, poti incerca orice tip de meditatie pentru a atinge un alt nivel de relaxare.

Nu exista restrictii cu privire la utilizatorii de tigari electronice si tehnicile de meditatie pentru relaxare, asa ca, esti liber sa alegi metodele potrivite pentru stilul tau de viata.

3. Vaping sau tutun – Ce relaxeaza cu adevarat

Este binecunoscut faptul ca fumatul dauneaza grav sanatatii, insa, in momentul de fata, exista alternative pe care le poti avea in vedere, asa cum este vapatul.

Comparatia dintre fumat si vapat este fireasca, iar ceea ce le deosebeste este chiar reducerea riscurilor si siguranta oferita de alternativa mai sus mentionata.

In ceea ce priveste relaxarea, multe persoane considera ca fumatul este o solutie optima.

Stresul, nervii si agitatia de moment dispar intr-o buna masura cu ajutorul consumului de tigari. Insa, potrivit studiilor oferite de Public Health England, vaparea este cu 95% mai sigura fata de fumat, si deci, o alternativa de relaxare.

In timp ce tigarile contin peste 70 de agenti cancerigeni si diferite particule ce se depun pe plamani, produsele de vaping nu contin monoxid de carbon sau gudron si nu produc agenti cancerigeni care sa puna sanatatea in pericol.

Ceea ce le apropie insa este nicotina si dependenta pe care o ofera.

Aromele folosite pentru vapare sunt legate si de nivelul de liniste si relaxare, multi consumatori considerand ca ofera o stare de spirit buna.

Multe studii facute la nivel mondial subliniaza diferentele dintre fumat si vaping, iar balanta tinde sa se incline catre alternativa mult mai prietenoasa de a vapa.

Este drept ca atat fumatul cat si vaparea aduc un anumit nivel de relaxare, insa, daca exista o alternativa mai buna si riscuri mai putine, de ce sa nu o alegi?

4. Tehnici de relaxare prin aromaterapie

Cel care a mentionat pentru prima data beneficiile aromaterapiei a fost Hipocrate, parintele medicinei si cel de la care a pornit “Juramantul lui Hipocrat”.

Potrivit marelul medic grec, relaxarea prin aromaterapie inseamna beneficii extraordinare pentru corp si minte si calea ideala spre o sanatate mai buna.

Eliberarea de stres, schimbarea tonusului si relaxarea mintii pot fi obtinute cu ajutorul plantelor aromatice preparate special pentru diverse terapii.

Uleiurile esentiale obtinute din plante aromatice, fara chimicale si alte adaosuri, s-au dovedit extrem de benefice organismului si sunt strans conectate cu terapia holistica.

Menta si ghimbirul, de exemplu, sunt recomandate pentru tratarea migrenelor sau a problemelor de articulatie. Uleiurile de lavanda, portocala si lamaie sunt recomandate in terapiile impotriva anxietatii, depresiei si tensiunii.

Insomniile si migrenele pot fi eliminate cu ajutorul aromaterapiei si a acestor uleiuri esentiale extrem de benefice.

Un vaper care foloseste arome stie ce sa aleaga, daca este in cautarea unui alt nivel de relaxare si liniste la nivel mental.

Uleiurile esentiale de eucalypt si grapefruit sunt destul de des recomandate dupa activitati sportive sau diverse exercitii usoare fizice pentru ca acestea revigoreaza corpul dupa efortul depus.

5.Tehnici de relaxare acasa, pentru o viata sanatoasa

Esti in cautarea unui stil de viata sanatos si un echilibru mental pe masura? Este posibil sa fii nevoit sa schimbi cateva obiceiuri care te impiedica in a te relaxa asa cum iti doresti.

De exemplu, vapingul este o alternativa sanatoasa in locul fumatului. Chiar daca vaparea nu elimina in totalitate riscurile imbolnavirii plamanilor, este o solutie mult mai buna in comparatie cu produsele clasice din tutun.

Iata o solutie de luat in calcul daca doresti o imbunatatirea a sanatatii tale si o schimbare majora in ceea ce priveste statutul de fumator.

Alimentatia intra si ea in discutie atunci cand te gandesti la o schimbare de obiceiuri.

Medicii si specialistii in domeniu continua sa puna accent pe consumul de fructe si legume proaspete, in fiecare zi, in locul alimentelor mai putin sanatoase precum carnea, painea, pastele sau produsele de tip fast-food.

Este adevarat ca o astfel de schimbare de alimentatie ar trebui sa porneasca de la nivel mental, inainte de orice, insa, se pot face pregatiri in acest sens.

Mai mult, expertii recomanda o trecere usoara de la alimentele nu tocmai benefice pentru organism, la cele care cu adevarat pot ajuta corpul.

Cu alte cuvinte, nu poti trece rapid la consumul de fructe si legume dupa multi ani de mancat nesanatos. Cu toate acestea, exista o legatura esentiala intre alimentatia sanatoasa si relaxare.

Un consum corect de fructe si legume, ba chiar o alimentatie vegetariana raportata la standardele specialistilor, aduce beneficii esentiale mintii si corpului, in comparatie cu alimentele grele care nu fac nimic altceva decat sa accentueze oboseala si senzatia de miscare in reluare.

Un plus de relaxare este adus si de activitatile sportive, fie ele usoare precum jogging-ul sau yoga.

Este stiut faptul ca alimentatia sanatoasa si sportul fac casa buna pentru cei care prefera un stil de viata cat se poate de sanatos.

In concluzie, se poate spune ca tehnicile de relaxare se aleg in functie de starea de spirit, de dorinta de schimbare si desigur, de beneficiile aduse pe termen mediu si lung.

Aromaterapia, yoga, meditatia, exercitiile de pilates, inotul sau vapingul in loc de clasicul tutun pot fi puse pe lista metodelor de relaxare asupra careia sa reflecti atunci cand te gandesti la schimbari in viata ta.

In plus, odata cu adoptarea celor mai bune metode de relaxare pentru tine, ar trebui sa tii cont si de faptul ca acestea trebuie sa aiba loc pe termen lung, pentru a mentine o stare de spirit pozitiva si un tonus pe masura.

Sursa foto: Pixabay

Haide pe pagina de facebookinstagram si Pinterest.

Dacă v-a plăcut acest ghid explicativ, vă rugăm să consultați câteva dintre celelalte articole educaționale ale noastre:

Lasă un răspuns
Transport gratuit

On La comenzi peste 150 lei

Retur rapid

In caz de retur, va asiguram ca veti primi bani inapoi cat de repede

Garantie

La toate produsele de pe e-Potion.ro

100% Plata securizata

Prin euplatesc.ro, Maestro / MasterCard / Visa